Ahad, 6 Disember 2009

Detik Yang Berlabuh

Mengira aku detik yg berlabuh....


Menghitung tiap langkah yg aku lalu


Lantas aku terpenjara dalam kelam ruang..


Meraba dalam terangnya cahya suria..


Mencari jalan pulang....


Mencari keredhaan..


Aku tahu...aku insan lemah..yg mudah rebah..


Seret aku, heret aku kaki ini...


Menjelajah tiap pelosok hati...mencari ruang-ruang kosong yg menikam kalbu...


Menusuk tiap nadi...menjadikan aku


Malam yg terang...


Hujan yg gersang...


Berteleku aku ....sujud meyembah bumi


Membina persoalan,dari butir-butir pepasir


Siapa aku????


Sayup gema merdu menjentik cuping-cuping deriaku..


Memberi setitis harapan....adanya pintu kemaafan..


Deras arus itu x lagi dapat melekakan aku...


Bila aku pegang erat tali itu..


Bila aku semat dihati


Satu kalimah suci...


Laillahaillah!!!!


Khilafnya aku..


Bersembunyi di balik bebayang hitam dalam terang


Dihambat dosa silam...


Bisukan-bisikan laknat yg menyanyi   merdu itu x bisa lagi pesongkan aku


Dengan rahmat yg sebesar hama darinya


Aku masih lg bernyawa hari ini...


26 Okt. 09


Fae-ar_razi


 


*Hasil Nukilan Ejo ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan